یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


9

علامت , پست الكترونیک , ایمیل

برای من هم این سوال پیش آمده بود که این ات، ( @ ) از کجا پیداش شده، آیا کسی مخترع این حرف است یا نه به مرور زمان به این شکل در آمده، اصلا به خاطر پست الکترونیک درست شده یا نه تاریخچه مفصلی برای خودش داره؛ اما وقتی در گوگل سرچ کردم، گوگل هم جواب درستی به من نداد یا من اونقدر حرفه ای نبودم که بتونم جوابم رو بگیرم، بهر حال تنها موردی که یافتم را در قالب این مطلب برای شما دوستان عزیزم اینجا آوردم امیدوارم خوشتون بیاد.

علامت @ از كجا آمده است؟
واقعیت تعجب‌آور این است كه هیچ اسم و رسمی بین المللی برای آن وجود ندارد و در زبان‌های مختلف اسم‌های بسیار عجیب و غریبی به این علامت داده‌اند بعضی از آنها عبارتند از:
علامت , پست الكترونیک , ایمیل
هلندی: دو میمون
دانماركی: خرطوم فیل
فنلاندی: دم گربه
آلمانی: میمون معلق
یونانی: اردك كوچك
مجاری: كرم
كره ای: حلزون
نروژی: دم خوك
روسی: سگ كوچك

این اسامی به خاطر شباهت فیزیكی‌شان با شكل @ انتخاب شده‌اند. با كمی دقت متوجه خواهید شد كه خیلی هم اسم‌های بی‌ربطی نیستند!

تا پیش از ابداع پست الكترونیكی علامت @ را تاجرین برای مشخص كردن قیمت واحد كالاها به كار می‌بردند. اما این علامت با پیدایش پست الكترونیكی معروفیت جهانی پیدا كرد. اگر چه منشا واقعی پیدایش این علامت ناشناخته است اما حدس‌هایی در این مورد وجود دارد مبنی بر این‌كه راهبان قرون وسطی آن را ابداع كرده‌اند. چون در آن زمان كار طاقت‌فرسا و خسته كننده حروف‌چینی كتاب‌های چاپی توسط این راهبان انجام می‌شد و آنها همیشه به دنبال راه‌هایی برای كوتاه كردن نوشته‌ها بودند.

نمونه , علامت , انجیل , دست نوشته , قدیمی

ممكن است به نظر برسد كه at خودبخود كوتاه است. اما در زبان لاتین و انگلیسی به وفور دیده می‌شود. بنابراین راهبان تصمیم گرفتند t را به صورت دایره‌ای به دور a بچرخانند و در نهایت علامت @ را به جای این لغت درست كردند. تاجرهایی كه این علامت را در كتاب‌ها دیده بودند نیز تصمیم گرفتند آن را در كارهای خود استفاده كنند. همان‌طور كه خواندید با پیدایش پست الكترونیك همه چیز دگرگون شد و استفاده از @ در جهان متداول گردید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 20 / 10 / 1390برچسب:علامت @ از كجا آمده است؟ , ] [ 11:20 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User